Sunday, December 4, 2011

masak oh masak..

dek sebab tadi aku dgn kosmet aku yg ayu2 mengaku semua tau masak, aku nak la cakap sikit pasal masak memasak ni. sebenarnya ade mcam2 cara org masak memasak ni. selama 20 tahun ni aku dok tengok mak dan  kaum kerabat die je memasak. kalau dah ala2 n aku xbyk tanye pasal salah silah awak2 memasak tu termasuk lah kaum kerabat mak aku. selama ni aku just tau mak aku masak sedap je. (dan sememangnye sedap n xleh dinafikan. kalau x,xde lah aku besar gedabak mcm ni!!)
tadi mase masak steamboat bersama kosmet yg ayu2 aku dapat gak la tgk kwn aku,zira yg menurun salah silah mama die memasak katenye. memang lain lah dengan cara mak aku dan kaum kerabat nye memasak. LAIN ORANG LAIN CARA. pelik dan teruja sama-sama ade. rasa die boleh tahan lah. lagipun kami ni xckup keperluan memasak so rasa pn ala kadar je janji dapat makan sampai kenyang dan terbelahak.

gambar hiasan sahaja
kami guna 'periuk tekanan' jewwww

kami guna tupperware pakai buang jewwwwww

p/s : pape pun cara masak awak2 sekalian, masakan mak haku lah paling letus!aku ni xreti2 nk masak smpai ke le ni sbb mak aku masak sedap sangat lah. maaf bakal suamiku,later2 i belajar ok syg.


No comments:

Post a Comment